Articole » Nasterea » Sanatatea post natala

Sanatatea post natala

Despre dureri

În perioada cît alăptaţi copilul la sîn organismul eliberează un hormon numit oxitocină care contribuie la apariţia colostrului, iar mai tîrziu – a laptelui. În acelaşi timp, acest hormon determină apariţia contracţiilor uterine, pe care le veţi simţi ca un disconfort sau dureri în zona inferioară a abdomenului şi micşorează posibilitatea începerii unor sîngerări postnatale. Femeile multipare (care au născut de două sau mai multe ori) pot avea dureri mai mari decît primiparele.

Perioada postnatală durează atît timp cît organismul femeii revine la starea iniţială de pînă la naştere, adică organele genitale interne regresează şi revin la dimensiunile normale. De obicei, această perioadă durează 6-8 săptămîni. În primele zile după naştere femeia poate simţi disconfort, slăbiciuni, dureri în regiunea uterului. Durerea pe care o simţiţi este un semn că organismul D-voastră revine la normal. Dacă durerile sînt puternice, adresaţi-vă la medic sau moaşă.

Eliminările după naştere – lohiile

Lohiile vor dura 2-6 săptămîni. Ele ar putea înceta mai devreme dacă femeia alăptează la sîn. În primele zile, eliminările sînt de culoare roşu-aprins care pe zi ce trece devin mai întunecate, iar spre sfîrşit – cafeniu palid, albui-gălbui. Lohiile ar putea să continuie pînă la prima menstruaţie.

Dacă alăptaţi la sîn, menstruaţia ar putea să nu apară o perioadă de timp (nu vă speriaţi, este un lucru normal). În trecut se recomanda ca femeile să stea în pat primele 3-4 zile după naştere. Însă, din cauza nemişcării, sîngele nu putea fi eliminat din uter; la această problemă se mai adăugau altele: microbii, creşterea temperaturii corpului, proces de inflamare (puroiere) în uter şi sîni.

În prezent, medicii recomandă să vă mişcaţi după cîteva ore după naştere. Oricum nu veţi putea sta mult timp inertă, deoarece imediat după naştere va trebui să aveţi grijă de micuţul D-voastră. În timp cît vă mişcaţi, uterul se află într-o poziţie în care poate uşor elimina sîngele.

Vezica urinară

În timpul sarcinii uterul mărit apăsa asupra vezicii urinare; ca rezultat mergeaţi des la toaletă. După naştere, ţesuturile vezicii urinare, ce au stat sub presiune pe tot parcursul sarcinii, au pierdut din sensibilitate şi ca rezultat femeia nu simte cînd este timpul să meargă la toaletă. Deşi, în aceste momente femeia simte durere, ea nu înţelege ce trebuie să facă.

După naştere mergeţi la toaletă cît de repede va fi posibil. În continuare nu uitaţi să faceţi acest lucru de 3-5 ori pe parcursul zilei. Uneori se pot întîmpla şi urinări necontrolate. Pentru a rezolva problema vă recomandăm să faceţi exerciţii pentru muşchii vaginali şi abdominali.

Greutatea corporală

Cu cît mai devreme veţi începe să aveţi grijă de corpul D-voastră, cu atît e mai bine. Începeţi cu exerciţii de întărire a muşchilor vaginali. În timpul sarcinii şi naşterii, muşchii întregului corp se întind, pierd din elasticitate şi sensibilitate, schimbînd figura femeii. Iată de ce după naştere femeia trebuie să se odihnească şi să îngrijească de corpul său pentru a se restabili.

Exerciţiile fizice şi antrenamentele active pot fi începute în a 6 săptămînă după naştere. Copilul care este alăptat la sîn, de asemenea, îşi "ajută" mama să-şi corecteze greutatea corporală. Femeia pierde mult lichid şi multă energie. Astfel, puţin cîte puţin veţi "arunca" kilogramele în plus acumulate pe parcursul sarcinii.

Exerciţiile postnatale

În timpul naşterii muşchii vaginului şi celelalte ţesuturi moi din regiunea căilor de naştere s-au supraîntins. Iată de ce este important să vă concentraţi atenţia la restabilirea acestor regiuni afectate în timpul naşterii. Încercaţi să faceţi exerciţii de antrenament a muşchilor vaginului. Aceştia sînt de formă circulară şi atunci cînd îi încordaţi ei se adună în ineluş, şi se retrag în interior. Este o senzaţie similară cu cea cînd trebuie să răbdaţi pentru că la moment nu puteţi merge la toaletă. Aceste exerciţii pot fi începute imediat după naştere.

La început aţi putea întîmpina greutăţi. Veţi avea senzaţia că muşchii nu se mai supun voinţei D-voastră. Însă, dacă veţi continua – peste un timp veţi obţine succese. Exerciţiile pot fi efectuate în orice poziţie, în primele zile vă recomandăm să le efectuaţi fiind culcată. D-voastră singură regulaţi cît de des şi cît de multe exerciţii faceţi (de cîteva ori pe zi cu interval de cîteva ore). Le continuaţi pînă nu vă restabiliţi complet, adică peste aproximativ 1,5 luni după naştere, sau chiar un timp mai îndelungat.

Un alt exerciţiu pe care-l puteţi face imediat după naştere este restabilirea muşchilor abdomenului. Culcaţi-vă pe spate, puneţi o mînă pe burtă (pentru a putea controla mişcările) şi respiraţi uşor.

În timpul expiraţiei încercaţi să "lipiţi" burta de spate; păstraţi această poziţie timp de cîteva secunde, după care relaxaţi muşchii în timpul inspiraţiei. Faceţi acest exerciţiu atît cît puteţi suporta şi de fiecare dată măriţi numărul exerciţiilor.

Al treilea exerciţiu: după naştere, de cîte ori aveţi posibilitatea, staţi culcată pe burtă. Presiunea exercitată asupra abdomenului va face ca uterul să se micşoreze mai repede, iar organele cavităţii abdominale se vor retrage. Pentru comoditate, puneţi sub burtă o pernă sau plapumă împăturită. Rămîneţi aşa culcată aproximativ 20 de minute. Repetaţi acest exerciţiu pe parcursul zilei.

Trebuie să ţineţi cont de faptul că procesul de restabilire după naştere este individual la fiecare femeie, însă, în mediu durează 1-2 luni.

În această perioadă evitaţi o solicitare fizică excesivă şi, în special, ridicarea unor greutăţi sau participarea la antrenamente. Este îndeajuns şi greutatea copilului pe care-l purtaţi în braţe. Evitaţi suprarăcirea, pentru că imunitatea este slăbită.

Reţineţi: aveţi nevoie de timp şi de puţină răbdare ca să reveniţi la forma de pînă la sarcină. Aveţi grijă de D-voastră! 


Taguri:
 
 
 
© 2008 copiii.ro — Sitemap
Linkuri : Alcooltest Contabilitate
Parteneri : Mos Craciun Aer conditionat Terapie Reteta