Articole » Preconceptia » Sportul pentru gravide

Sportul pentru gravide

Cel mai bun sport in timpul sarcinii este mersul pe jos. Circa o jumatate de ora de plimbare va solicita uniform organismul si nu va afecta negativ sarcina. Inotul relaxat sau mersul prin apa este de asemenea benefic, solicitand uniform corpul.

Mersul prin apa este avantajos pe masura ce sarcina inainteaza. Vei prefera sa petreci mult mai mult timp in apa deoarece apa usureaza presiunea exercitata de fat asupra bazinului si nu vei mai simti durerea din picioare la fel de intens, spatele va sta mai relaxat si vei avea impresia ca burtica ta pluteste. Poti face acest lucru in locuri accesibile: in piscina, intr-un lac, in mare, aceasta din urma sau un lac sarat accentueaza senzatia de usurare pentru picioare.

Sportul acvatic este de practicat cu acordul medicului si cel putin initial cu o supervizare a unui cadru specializat.

Miscarile pe care le veti face in apa va vor pregati pentru momentul nasterii.

Un secret important atunci cand esti insarcinata si deja ai luat ceva kilograme in plus este acela de a nu face miscari bruste, si in cazul in care vrei sa faci exercitii in apa sa incepi gradual, cu miscari de incalzire.

Mersul prin apa presupune o preocupare mai mare si alocarea unei perioade mai mari de timp pentru realizarea ei, insa te ajuta mai mult sa te relaxezi. Cu permisiunea doctorului puteti chiar sa mergeti zilnic la piscina. Alternarea mersului prin aer liber si inotul este o posibilitate de a mentine capacitatea de rezistenta la efort si de a dobandi o mai buna flexibilitate.

Majoritatea medicilor specialisti recomanda ca sportul acvatic sa inceapA cu 10 minute de incalzire, respectiv miscari usoare ale articulatiilor. Intrati in apa gradual, pana la mijloc, pana la piept si pana la gat.
Cand ati intrat in apa pana la gat incercati stiluri diferite de mers inainte si inapoi cu pasi mai mari sau mai mici, rotiti-va pe loc si in mers, dupa care faceti opauza de relaxare. Reluati exercitiile si relaxati-va din nou.

Atunci cand va plimbati, sau faceti exercitii, daca obositi si simtiti ca respirati prea greu opriti-va si relaxati-va. Inainte de repriza de sport este bine sa consumati apa fara retinere si la fel cand terminati exercitiile, sau plimbarea.

In timpul plimbarilor puteti asculta o muzica placuta, puteti sa va ganditi la ceva frumos, puteti discuta cu bebelusul, sau daca sunteti cu sotul, discutati despre ceva frumos si optimist.
Daca simtiti ca aceste sporturi usoare va creaza discomfort este bine sa consultati medicul specialist.

Nu trebuie sa exagerati cu exercitiile

Este bine ca sotul, sau partenerulsa fie langa voi si sa va sustina moral.


Taguri:
 
 
 
© 2008 copiii.ro — Sitemap
Linkuri : Alcooltest Contabilitate
Parteneri : Mos Craciun Aer conditionat Terapie Reteta